Imágenes de la Transición: LOAPA y sentencia del 23fImáxes da Transición:LOAPA e sentencia do 23f

Francisco Fernández Ordóñez, Alberto Oliart y Leopoldo Calvo Sotelo
Francisco Fernández Ordóñez, Alberto Oliart y Leopoldo Calvo Sotelo

El 30 de junio de 1982, el socialista Carlos Solchaga decía en el Congreso que desde diciembre de 1978 a julio de 1981 la construcción del Estado de las Autonomías resultara un camino complicado y con peligros. No existía un mapa autonómico, ni una distribución clara de cauces y techos de competencias que permitiesen ver el final del proceso.

Era la situación que el presidente Leopoldo Calvo Sotelo quiso corregir en julio de 1981 con la creación de la Comisión de expertos, presidida por el profesor García Enterría, que elaboró un informe del que salieron unos Acuerdos Autonómicos, sólo firmados por  UCD y PSOE, que incluían dos anteproyectos de ley: la del Fondo de Compensación Interterritorial y la de Armonización del Proceso Autonómico, la LOAPA, que dio nombre al conjunto de los Pactos. Los nacionalistas la denunciaron al Tribunal Constitucional, pero lo esencial se mantuvo.

Después del 23f Calvo Sotelo quiso devolver a la ciudadanía la confianza en las instituciones democráticas y, disconforme con la sentencia de la Justicia Militar, ordenó a los ministros de Justicia y Defensa, Fernández Ordóñez y Alberto Oliart, la elaboración de un recurso para que fuese la Justicia Civil quien tuviese la última palabra. No prosperó.

Francisco Fernández Ordóñez, Alberto Oliart y Leopoldo Calvo Sotelo
Francisco Fernández Ordóñez, Alberto Oliart y Leopoldo Calvo Sotelo

O 30 de xuño de 1982, o socialista Carlos Solchaga dicía no Congreso que desde nadal de 1978 a xullo de 1981 a construción do Estado das Autonomías resultara un camiño ensarillado e inzado de perigos. Non existía un mapa autonómico, nin unha distribución clara de cauces e teitos de competencias que permitisen albiscar o final do proceso.

Era a situación que o presidente Leopoldo Calvo Sotelo quixo corrixir en xullo de 1981 coa creación da Comisión de expertos, presidida polo profesor García Enterría, que elaborou un informe do que saíron uns Acordos Autonómicos, só asinados por  UCD e PSOE, que incluían dous anteproxectos de lei: a do Fondo de Compensación Interterritorial e a de Armonización do Proceso Autonómico, a LOAPA, que deu nome ao conxunto dos Pactos. Os nacionalistas denunciárona ao Tribunal Constitucional, pero o esencial mantívose.

Despois do 23f Calvo Sotelo quixo devolver á cidadanía a confianza nas institucións democráticas e, disconforme coa sentencia da Xustiza Militar, ordeou aos ministros de Xustiza e Defensa, Fernández Ordóñez e Alberto Oliart, a elaboración dun recurso  para que fose a Xustiza Civil quen tivese a última palabra. Non prosperou.

Deixa un comentario

Este sitio emprega Akismet para reducir o spam. Aprende como se procesan os datos dos teus comentarios.