Durante os primeiros anos da Transición toda España admirou aos políticos cataláns. En Madrid, chegadas as eleccións municipais, sempre algún gracioso pedía que non se presentase ninguén e que lles mandasen o que quedase segundo en Barcelona. Deputados como Roca Junyent, Solé Turá, Ernest Lluch, Narcís Serra, entre outros, contribuían coas súas intervencións a prestixiar o Parlamento e a convencer ao electorado de que aquelo ía en serio.
O Honorable Pujol, moi honorable, moi honorable, non era e puido descubrirse en 1986, cando os fiscais Mena e Villarejo quixeron procesalo pola quebra de Banca Catalana; pero Felipe González non o permitiu e tívoo como aliado ata que Pujol, en 1996, veu vir o cambio e deixou de apoialo. O PP gañou as eleccións e os simpatizantes celebrárono berrando “Pujol, enano, habla castellano” ante a sede do partido.
Pujol é pequeno, si; pero a súa sombra era longa e o presidente Aznar puxo fin á campaña anticatalanista do PP, quitou da dirección a Vidal-Quadras –o inimigo máis feroz do catalanismo- e declarou que tamén el, na intimidade, falaba catalán. Pujol apoiou ao PP e puido dicir: “Cataluña tiene la fuerza moral de haber contribuido de forma importante a la democracia, al progreso y a la paz de toda España; tiene la fuerza moral, también, de haber aplazado a veces aspectos importantes de su reivindicación en nombre de interés general”.
A política era o que sempre fora: un xogo de tahures. Xa non. Co actual Goberno da Generalitat “os aspectos importantes da reivindicación” impuxéronse ao interés xeral –ata aí nada que censurar-, pero na folla de ruta cara a independencia hai moita forza bruta, moita razón bruta e nin chisco de forza moral. É un xogo tráxico de bos e malos, no que, ou estás con eles e es bo; ou non estás con eles e es facha. Sei de galegos –algúns moi coñecidos- que levan toda a vida en Cataluña e decidiron non falar catalán como resposta a ese acoso.
No “bando nacional” tampouco impera a razón, precisamente. Demasiados españoles pensan que o independentismo catalán pode e debe erradicarse coa violencia. Os policías nacionais e gardas civís que saían en buses cara a Cataluña eran despedidos e acirrados como heroes e os que se excederon e mallaron na xente indefensa sentiron que estaban a cumprir unha misión transcendental. Mandalos era innecesario e facelo foi un erro político porque o número de independentistas se multiplicou; pero despois de oir ao Rei quédame a dúbida de se foi un erro ou un ensaio para próximas accións de maior calado. En calquera caso aos creadores de opinión no nacionalismo español todo lles parece pouco e acusan a Rajoy de agachar as orellas e aos seus ministros de covardes por falar de solucións e diálogo.
Non ten volta, as dúas Españas seguen en pé e a Guerra Civil non rematou. E eu –parvo de min-, veña a querer facer en Ferrol o Museo da Reconciliación.
¡Qué gran circo!
Como siempre, dando en la diana. Al menos en la mía. No quitaría ni añadiría una coma al texto y no digamos el acierto del dibujo de esos tres titanes en caída libre hacia el Erebo. Ojalá y que allí los encadenaran hasta que, corriendo los lustros, un mal día se soltaran de nuevo, porque así es el tiempo circular del mito, y ¡a empezar lo que no les permitieron terminar, dejando la tierra que dicen que tanto aman, como un solar! Me parece también un acierto el título, que fuera tan popular en un tiempo, porque realmente estamos en presencia de la pista principal de un circo y estos tres haciendo gansadas. Me duele compararlas a las de los payasos, profesión tan linda y cuyo ámbito pertenece a ese lado niño que todos debiéramos tener alerta y sacarlo a pasear en momentos propicios. Pero tener la mirada de niño no sirve para esos tres malvados, porque no hay la más mínima ingenuidad en ellos y la risa de su quehacer siempre se transforma en morisqueta. En fin, Siro, una delicia ver con tus ojos este “mundo cruel”. También un alivio porque me despierta fantasías mitológicas, que tanto consuelo me dan porque todo me lo explican.
Hola, gran gallego y hombre universal:
Estamos de acuerdo en todo con tu escrito y, por experiencias vividas, creemos que esto se va a la mierda.
Va un ejemplo: en Argentina, Videla y sus amigos reprimían con fuerza a toda hora y desaparecían gente dale que va.
Cuando subió en USA Jimmy Carter le quitó el apoyo dado (guita a los milicos y apoyo logístico para reprimir). Desesperados los represores, recordaron que Malvinas era una reivindicación de Argentina de toda la vida, entonces tiraron del patriotismo y la bandera e invadieron las islas para mejorar su imagen. La plaza de Mayo se llenó de gente, la misma gente que 48 horas antes habían golpeado a mansalva en una protesta popular, y cantando el himno nacional y envueltos en banderas la masa lloraba de emoción.
Amigo,el humanismo es universal. Las banderas, las fronteras y las diferencias territoriales las crearon los hombres para defenderse y para atacar. Las dos cosas y siempre mezcladas.
En este mundo actual nadie se independiza, solo cambiamos a un patrón por otro. La lucha es intelectual. Con gente que se deja manipular y depende de “coachs” ( gran creación de los yanquies) para que los asesoren en todas las cosas de sus vidas, la cosa humana está perdida.
Con lo importante que es lo Cataluña y que nos joderá a todos, no es nada si analizamos los comportamientos de la gente en estos últimos tiempos. Es penoso.
Estoy terminando un cuadro en que se ve gente de perfil y que llevará por título: “Vienen de perfil y sin ojos”.
Aún con este panorama seguimos activos y haciendo nuestras cosas, ya que sin ellas la vida sería un despropósito aburrido.
Te mandamos un abrazo de cariño, amistad y respeto por tu compromiso con la cultura
Alberto Urcaray, creando debajo de una piedra.
Estoy mirando la manifestación por el diálogo en Madrid y la veo saboteada por una manifestación ultrafacha en otra plaza y, quizás mayor, apoyada por PP y Cs que no quieren dialogar y viva España y con dos cojones, llenándoles la boca.
Continúo:
Estamos jodidos.
Decía Machado: “españolito que vienes al mundo te guarde Dios…”
Para ponerle algo de humor telúrico argentino.
“La patria no se hizo sola, se hizo con chocha y pistola.”
Chocha= coño. Pistola= pene.
Chau