El 17 de mayo de 1963 la Real Academia Galega creó el Día das Letras Galegas para homenajear a los autores y autoras que escribieron en nuestra lengua. Fue una iniciativa del académico Francisco Fernández del Riego, quien propuso esa fecha porque en ella se conmemoraba el centenario de la publicación del libro Cantares Gallegos, de Rosalía de Castro. En realidad no se conoce el día exacto de la edición, pero el 17 de mayo de 1863 fue la fecha que Rosalía puso en el ejemplar que dedicó a Fernán Caballero.
En el Día das Letras Galegas del año 2012 la Academia recuerda a Valentín Paz Andrade, jurista, político y escritor, nacido en Pontevedra, en el 1898, y fallecido en Vigo, en el 1987. La gran aportación de Paz Andrade a las letras gallegas está en el periodismo. De 1922 a 1926 dirigió el periódico galleguista Galicia, hasta que fue cerrado por la dictadura de Primo de Rivera; después sería colaborador de El Pueblo Gallego y de otras publicaciones gallegas, a lo largo de toda su vida.
Como activista político participó en la redacción del anteproyecto del Estatuto de Galicia, presentado por el Seminario de Estudios Gallegos, en 1931; fue secretario del Partido Galeguista, en el 1934; en la Guerra Civil ayudó a huir a intelectuales galleguistas en peligro, y defendió a otros que fueran detenidos. Su actividad antifranquista le ocasionó varias penas de destierro y detenciones. Fue senador por Pontevedra por la Candidatura Democrática Galega en las elecciones de 1977.
Para el presidente de la Real Academia Galega, Xosé Luis Méndez Ferrín, Valentín Paz Andrade es “una de las grandes figuras políticas, del pensamiento económico, ensayista y como poeta una figura central que atraviesa el siglo XX gloriosamente”.
O 17 de maio de 1963 a Real Academia Galega creou o Día das Letras Galegas para homenaxear aos autores e autoras que escribiron na nosa lingua. Foi una iniciativa do académico Francisco Fernández del Riego, quen propuxo esa data porque nela se conmemoraba o centenario da publicación do libro Cantares Gallegos, de Rosalía de Castro. En realidade non se coñece o día exacto da edición, pero o 17 de maio de 1863 foi a data que Rosalía puxo no exemplar que adicou a Fernán Caballero.
No Día das Letras Galegas do ano 2012 a Academia recorda a Valentín Paz Andrade, xurista, político e escritor, nado en Pontevedra, no 1898, e falecido en Vigo, no 1987. A gran aportación de Paz Andrade ás letras galegas está no eido do xornalismo. Do 1922 ao 1926 dirixiu o xornal galeguista Galicia, ata que foi pechado pola dictadura de Primo de Rivera; despois sería colaborador de El Pueblo Gallego e doutros xornais e publicacións galegas, ao longo de toda a vida.
Como activista político participou na redacción do anteproxecto do Estatuto de Galicia, presentado polo Seminario de Estudios Gallegos, no 1931; foi secretario do Partido Galeguista, no 1934; na Guerra Civil axudou a fuxir a intelectuais galeguistas en perigo, e defendeu a outros que foran detidos. A súa actividade antifranquista ocasionaríalle varias penas de desterro e detencións. Foi senador por Pontevedra pola Candidatura Democrática Galega nas eleccións de 1977.
Para o presidente da Real Academia Galega, Xosé Luis Méndez Ferrín, Valentín Paz Andrade é “unha das grandes figuras políticas, do pensamento económico, ensaista e como poeta unha figura central que atravesa o século XX gloriosamente”.