Lección inaugural y gratísima sorpresaLección inaugural e gratísima sorpresa

ies_ rafael_puga_ramon
IES Rafael Puga Ramón (A Coruña)

El claustro del instituto Rafael Puga Ramón de A Coruña me invitó a dar la lección inaugural del curso académico, y yo, sintiéndome honrado y agradecido, quise corresponder disertando sobre un tema ameno, que divirtiese por igual a profesores y alumnos. Hablé del humor en Galicia, de las distintas formas de humor, de la retranca como artificio defensivo en situaciones conflictivas; y puse ejemplos de cada caso, que fueron celebrados con risas del auditorio, y con sonrisas y una pizca de emoción cuando traté del “humorismo” de Cervantes, de Castelao y también del mío.

Dejé para el final la explicación de lo que es una caricatura y en qué consiste el arte del caricaturista; y después, en grandes cartones dispuestos en un caballete, dibujé las de algunos personajes conocidos, y terminé haciendo la de una profesora y de un alumno que se ofrecieron como modelos. Como esperaba, la charla resultó agradable para todos, y para la chavalería, una grata sorpresa. Pero nada comparada con la enorme y gratísima sorpresa que esta experiencia supuso para mí. Primero por el montaje con reproducciones de mi obra en paneles de grandes dimensiones, de vinilo, por temas; además de una banderola con mi currículum, y un vídeo con mis dibujos y pinturas, pasando ininterrumpidamente en dos pantallas. Después, por la actitud de los alumnos, respectuosísimos en todo momento; y la cordialísima acogida de todos los profesores. Fernanda Sández, la directora, quería hacerlo todo a mis espaldas para sorprenderme. No pudo porque hubo de recurrir a mí, para obtener las imágenes con la necesaria resolución, pero me sorprendió igualmente, porque era imposible que yo esperase nada semejante. Salí matinando en lo que puede conseguir un profesorado comprometido. A ningún docente le pagan para hacer esto, pero lo hicieron, y los alumnos los vieron y recibieron una estupenda lección fuera de las aulas. El instituto Rafael Puga Ramón está en un barrio coruñés, pero podría estar en Oxford. Lo saben en la Diputación, y por eso el curso fue oficialmente inaugurado por la vicepresidenta Mariel Padín. A todos mi sincera gratitud.

ies_ rafael_puga_ramon
IES Rafael Puga Ramón (A Coruña)

O claustro do instituto Rafael Puga Ramón de A Coruña invitoume a dar a lección inaugural do curso académico, e eu, sentíndome honrado e agradecido, quixen corresponder disertando sobre un tema ameno, que divertise por igual a profesores e alumnos. Falei do humor en Galicia, das distintas formas do humor, da retranca como artificio defensivo en situacións conflictivas; e puxen exemplos de cada caso, que foron celebrados con risas do auditorio, e con sorrisos e un chisco de emoción cando tratei do “humorismo” de Cervantes, de Castelao e tamén do meu.

Deixei para o final a explicación do que é unha caricatura e en que consiste a arte do caricaturista; e despois, en grandes cartóns dispostos nun cabalete, debuxei as dalgúns personaxes coñecidos, e rematei facendo a dunha profesora e dun aluno que se ofreceron como modelos.

Como esperaba, a charla resultou agradable para todos, e para os rapaces, unha grata sorpresa. Pero nada comparada coa enorme e gratísima sorpresa que esta experiencia supuxo para min. Primeiro pola montaxe de reproducións da miña obra, en paneis de grandes dimensións, de vinilo, por temas; ademais dunha bandeirola co meu currículum, e un vídeo cos meus debuxos e pinturas, pasando ininterrompidamente en dúas pantallas. Despois, pola actitude dos alumnos, respectuosísimos en todo momento; e a cordialísima acollida de todos os profesores.

Fernanda Sández, a directora, quería facelo, sen contar comigo, para sorprenderme. Non puido porque tivo que recurrir a min, para obter as imaxes coa necesaria resolución, pero sorprendeume igualmente, porque era imposible que eu esperase nada semellante.

Saín matinando no que pode conseguir un profesorado comprometido. A ningún ensinante lle pagan para facer esto, pero fixérono, e os alumnos víronos e recibiron unha estupenda lección fóra das aulas. O instituto Rafael Puga Ramón está nun barrio coruñés, pero podería estar en Oxford. Sábeno na Deputación, e por eso o curso foi oficialmente inaugurado pola vicepresidenta Mariel Padín.

A todos grazas, moitísimas grazas.

¿Te gustó este artículo? Compártelo

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

1 comentario en “<!--:es-->Lección inaugural y gratísima sorpresa<!--:--><!--:gl-->Lección inaugural e gratísima sorpresa<!--:-->”

  1. Gracias Siro por tus palabras que nos sirven de apoyo en un momento en que la enseñanza y el profesorado no tienen un gran apoyo social.
    Somos nosotros los que estamos en deuda contigo por todo lo que nos enseñaste ese dia. Ha sido un momento divertido y emocionante que espero que los alumnos recuerden toda su vida

Deixa un comentario

Este sitio emprega Akismet para reducir o spam. Aprende como se procesan os datos dos teus comentarios.