Imágenes de la Transición: Francisco Vázquez vuelve a la secretaría del PSOE gallego Imáxes dá Transición: Francisco Vázquez volve á secretaría do PSOE galego

Francisco Vázquez
Francisco Vázquez

Francisco Vázquez fue el primer secretario del PSOE gallego al ser elegido en el congreso celebrado en febrero de 1977, imponiéndose a Modesto Seara, orensano residente en México, que asesorara al presidente Echevarría. En noviembre dimitió después de una moción de censura del comité nacional de Galicia, en la que Seara tuviera una participación decisiva.

En 1980, cuando Galicia se movilizaba por un estatuto de autonomía equiparable al vasco y al catalán, el PSOE gallego entró en crisis y fue necesario un congreso extraordinario.

Francisco Vázquez
Francisco Vázquez

Francisco Vázquez foi o primeiro secretario do PSOE galego ao ser elixido no congreso celebrado en febreiro de 1977, impoñéndose a Modesto Seara, ourensán residente en México, que asesorara ao presidente Echevarría. En novembro dimitiu despois dunha moción de censura do comité nacional de Galicia, na que Seara tivera unha participación decisiva.

En 1980, cando Galicia se mobilizaba por un estatuto de autonomía equiparable ao vasco e o catalán, o PSOE galego entrou en crise e foi necesario un congreso extraordinario. La insurrección contra el pacto UCD-PSOE, que intentaba rebajar las competencias autonómicas, la capitaneó Francisco Vázquez, quien publicó en La Voz de Galicia un artículo durísimo, titulado “Agravio comparativo”, en el que vindicaba los derechos de Galicia como comunidad histórica y preguntaba si los gallegos necesitaríamos la lacra del terrorismo para ser respetados. En el congreso celebrado en agosto, Francisco Vázquez, con Ceferino Díaz como número dos, se impuso al secretario Xosé Luis Rodríguez Pardo. El equipo Francisco Vázquez – Ceferino Díaz defendió hábilmente un estatuto de primera para Galicia, responsabilizando a UCD del “aldraxe” a los gallegos, y eximiendo al PSOE.A insurrección contra o pacto UCD-PSOE, que tentaba rebaixar as competencias autonómicas, capitaneouna Francisco Vázquez, quen publicou en La Voz de Galicia un artigo durísimo, titulado “Agravio comparativo”, no que vindicaba os dereitos de Galicia como comunidade histórica e preguntaba se os galegos necesitaríamos a lacra do terrorismo para ser respectados. No congreso celebrado en agosto, Francisco Vázquez, con Ceferino Díaz como número dous, impúxose ao secretario Xosé Luis Rodríguez Pardo. O equipo Francisco Vázquez – Ceferino Díaz defendeu habilmente un estatuto de primeira para Galicia, responsabilizando á UCD da “aldraxe” aos galegos, e eximindo ao PSOE.

Deixa un comentario

Este sitio emprega Akismet para reducir o spam. Aprende como se procesan os datos dos teus comentarios.