Xente na brétemaXente na brétema

xente-na_bretema
Xente na brétema, Federico Antón

Gente en la niebla sería el título en castellano de este libro que hice como homenaje a los muchos personajes populares que Ferrol dio desde comienzos del siglo XX. Son hombres y mujeres que no aparecerán en ningún libro de historia, aunque hayan protagonizado la más íntima y entrañable de la ciudad. Para los niños de mi infancia, algunos fueron héroes mucho más reales que aquellos otros Fernán González o el Cid Campeador, que estábamos obligados a estudiar.

Por experiencias anteriores sé que habrá allegados a ellos que preferirían non verlos recordados, pero, con el mayor respeto a su sentir, creo que estos personaxes, por la popularidad que alcanzaron, no son exclusivos de nadie, sino patrimonio afectivo de todos. Desde rapaz supe que existe una atracción mutua entre la gente “diferente” y yo. Ahora, al recogerlos en este libro, quiero hacer un guiño de complicidad a aquellos nuestros paisanos que, por non ser hechos con el troquel de la vulgaridad, pasaron por “raros”.

xente-na_bretema
Xente na brétema, Federico Antón

Fixen estas láminas como homenaxe aos moitos personaxes populares que Ferrol deu desde comezos do século XX. Son homes e mulleres que non aparecerán en ningún libro de historia, aínda que protagonizaron a máis íntima e entrañable da cidade. Para os nenos da miña infancia, algúns foron heroes moito máis reais ca aqueloutros Fernán González ou o Cid Campeador, que tiñamos a obriga de estudiar.

Por experiencias anteriores sei que haberá achegados a eles que preferirían non velos recordados, pero, co maior respecto ao seu sentir, coido que estes personaxes, pola popularidade que acadaron, non son exclusivos de ninguén, senón patrimonio afectivo de todos. Desde rapaz souben que existe unha atracción mutua entre a xente “diferente” e eu. Agora, ao recollelos neste libro, quero chiscar un ollo con complicidade a todos os nosos paisanos que, por non seren feitos co troquel da vulgaridade, pasaron por “raros”.

Deixa un comentario

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.